Pablo Picasso kende verschillende stijlen in zijn leven. Zo begon hij met de blauwe periode, waarna een roze periode volgde. Daarna werd hij geïnspireerd door het kubisme en uiteindelijk ging

De leerlingen van het vijfde leerjaar leren hoe het internet werkt. Naast het theoretisch gedeelte gingen de leerlingen per twee aan de slag met computer of Ipad om een aantal

De kinderen mochten experimenteren met alledaagse voorwerpen en zo in kleine groepjes een kettingreactie bedenken en uitvoeren. Er werd heel wat uitgeprobeerd. Het ene lukte al beter dan het andere,

Met veel enthousiasme gingen de kinderen in groepjes van 3 à 4 leerlingen aan de slag met bloem, suiker, eieren en boter. Alle ingrediënten werden nauwkeurig afgewogen met de keukenweegschaal.

Op vrijdag 22 maart was het terug zo ver. Zoals reeds enkele jaren de gewoonte is, organiseerden we op school een koffiestop t.v.v. Broederlijk Delen. Het zonnetje was van de

Vorige week schreven de leerlingen (verdeeld in groepjes van een vier- à vijftal leerlingen) een moderne versie van een bestaand sprookje. Er werd gekozen voor een herwerkte versie van Roodkapje,

Naar aanleiding van ‘Safer internet day’ kreeg het vijfde leerjaar op 5 februari een zeer kindvriendelijke uitleg door een lesgever die verbonden is aan PaSMaN, over veilig internetgebruik en wijs

De kinderen van het vijfde leerjaar B gingen met zeer veel enthousiasme kerstliederen zingen voor de bewoners van het rusthuis. We werden warm onthaald en de luisteraars genoten ervan. Ze

De kinderen bouwden aan de hand van 6 historische figuren die allen iets met België te maken hadden, de periodenband op. Vanaf dit schooljaar spreken we niet meer over de

Het vijfde leerjaar mocht hier in de Kalkense Meersen ervaren wat het was om tijdens WOI op de vlucht te zijn voor het Duitse leger. Alle kinderen namen een rugzak